۵ گیاه ضد پیری پوست

 داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک آرزوی همه افراد است به همین منظور عمل‌های پزشکی و داروهای شیمیایی بسیاری را استفاده می‌کنند که می‌تواند عوارض بیشتری را در پی داشته باشد. دکتر حسین صفوی زاده؛ طب مکمل

داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک آرزوی همه افراد است به همین منظور عمل‌های پزشکی و داروهای شیمیایی بسیاری را استفاده می‌کنند که می‌تواند عوارض بیشتری را در پی داشته باشد.

در اینجا ما شما را با داروهای گیاهی که از پیری شما جلوگیری می‌کند آشنا می‌کنیم.

روش‌های کمتر تهاجمی برای جلوگیری از پیری پوست همراه با افزایش سن، شناخته شده است.

در این بخش خاصیت باورنکردنی ۵ گیاه برای پیشگیری یا به تأخیر انداختن پیری پوست معرفی شده است:

جینسنگ: این گیاه با اثرات منفی استرس روی بدن مبارزه می‌کند و این فقط یکی از اثرات و مزایای جینسنگ است.

افزایش استقامت و عملکرد جسمی و ذهنی از خواص دیگر این گیاه است.

جینسنگ، چین و چروک‌ها را صاف می‌کند، پف را کاهش می‌دهد و پوست خسته و کدر را دوباره جوان می‌کند.

اگر مانند چای مصرف شود، گردش خون را افزایش می‌دهد و رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آن منجر به دفاع باورنکردنی در برابر اولین نشانه‌های پیری از جمله چین و چروک و زخم می‌شود.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که مصرف زغال اخته منجر به سلامت بینایی، پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید می‌شود.

زردچوبه: این ادویه سودمند منجر به دفع محرک‌هایی می‌شود که مقصر ابتلا به بیماری‌های دژنراتیو هستند.

زردچوبه همچنین از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند و یا آن را کاهش می‌دهد.

مصرف زردچوبه از آسیب‌های سلولی که منجر به چین و چروک و زخم می‌شوند جلوگیری می‌کند.

پونه کوهی: پونه کوهی یک جزء اصلی در آشپزخانه و یک گیاه ضدپیری قوی است.

عصاره پونه کوهی، میکروب‌ها را از بین خواهد برد و از جوش جلوگیری می‌کند.

این عصاره درخشش طبیعی پوست را باز می‌گرداند، خون را تصفیه می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

نتیجه؟ پوستی صورتی و درخشان.

سیر: باز هم یک جزء اصلی دیگر در آشپزخانه! سیر به خاطر خواص مؤثر ضدباکتریایی و ضدویروسی‌اش معروف است.

یک مطالعه ژاپنی دریافته که سیر در واقع، روند پیری در حیوانات را کند می‌کند.

اگر به عنوان یک محصول ضدپیری از سیر استفاده شود، پوست را صاف و بدون چروک نگه می‌دارد.

همچنین، از پوست در برابر جوش و آکنه کیستیک دردناک محافظت می‌کند.

آووکادو: آووکادو درست مانند عسل، حاوی ترکیبات تسکین دهنده است که سوزش، التهاب و تورم را کاهش خواهد داد. همچنین سرشار از چربی‌های مفیدی است که چین و چروک‌ها را صاف می‌کند.

۵ گیاه ضد پیری پوست

 

فواید غذاهای دریایی برای زنان باردار

 محققان عنوان می کنند اسیدهای چرب امگا۳ موجود در مواد خوراکی نظیر ماهی های چرب و دانه کتان علاوه بر حفظ سلامت قلب، برای زنان باردار و نوزادشان هم مفید است.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان اسپانیایی این ماده مغذی مهم با کاهش ریسک افسردگی در زنان و وزن بهتر نوزاد در زمان تولد همراه با بهبود رشد و عملکرد مغز مرتبط است و احتمالاً از ابتلا به اوتیسم پیشگیری می کند.

در این مطالعه، محققان حدود ۲۰۰۰ مادر و نوزادشان را از سه ماهه اول بارداری تا زمان ۵ سالگی کودک تحت نظر داشتند.

پژوهشگران دریافتند مصرف مقادیر زیاد ماهی های چرب در طول بارداری دارای فوایدی نظیر بهبود در عملکرد شناختی و پیشگیری از ابتلا به اوتیسم بود. فواید مصرف این ماده خوراکی زمانی مشاهده شد که مادر روزانه حدود ۸۵ گرم ماهی مصرف می کرد.

اگر فردی به قدرکافی ماهی مصرف نمی کند می تواند از مکمل های امگا۳ استفاده نماید که البته بهتر است قبل از مصرف با پزشک در این مورد مشورت نماید.

فواید غذاهای دریایی برای زنان باردار

 

خطرات سیاهرگ های واریسی و راه مقابله با آنها

 سیاهرگ های واریسی تنها یک مساله مربوط به زیبایی ظاهری نیستند و می توانند فرد را در معرض یک مشکل سلامت بالقوه مرگبار یعنی لخته های خون قرار دهند.

 

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “ایزی هلث اپشنز”، مطالعه ای جدید در بیمارستان پانگ گونگ در تایوان نشان داده است که سیاهرگ های واریسی به طور قابل توجهی خطر مواجهه با لخته های خون خطرناک را افزایش می دهند.

طی این مطالعه داده های بیش از ۴۲۵ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند. نیمی از این افراد دارای سیاهرگ های واریسی بودند و خطر ابتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) در آنها ۵٫۳ برابر بیشتر بود.

ترومبوز سیاهرگی عمقی لخته خونی است که در سیاهرگ های عمیق بدن شکل می گیرد. به طور معمول، این لخته در پاها تشکیل می شوند و موجب علائمی مانند تورم، درد، قرمزی یا تغییر رنگ پوست پا یا احساس گرما در منطقه تحت تاثیر قرار گرفته می شوند. گاهی اوقات نیز ترومبوز سیاهرگی عمقی با هیچ علامتی همراه نیست.

ترومبوز سیاهرگی عمقی خطرناک است زیرا لخته خون تشکیل شده در پا می تواند به دیگر بخش های بدن سفر کند. لخته خون حتی می تواند موجب شرایطی به نام آمبولی ریوی شود که به واسطه وجود لخته خون در ریه شکل گرفته و مانع از تنفس می شود. این شرایط می تواند مرگبار باشد.

در شرایطی که ممکن است به واسطه سیاهرگ های واریسی نگران زیبایی ظاهری پاهای خود باشید، در واقع، ممکن است خطر جدی‌تر وجود لخته خون در یکی از بخش های حساس بدن، مانند مغز یا ریه در کمین شما باشد. این اطلاعات نباید موجب هراس شما شود، بلکه باید انگیزه مقابله با سیاهرگ های واریسی را افزایش دهد. در ادامه با چند روش مفید برای مقابله با سیاهرگ های واریسی بیشتر آشنا می شویم.

استفاده از جوراب های واریس

جوراب واریس یکی از رایج‌ترین روش های بهبود و پیشگیری از سیاهرگ های واریسی است. جوارب های واریس محصولاتی زرق و برق دار نیستند، اما کار خود را به خوبی انجام می دهند. جوراب واریس گردش خون سالم در پاها را تقویت می کند. گردش خون ضعیف مساله ای است که بیشتر افراد مبتلا به سیاهرگ واریسی با آن مواجه هستند. جوارب های واریس به طور کامل سیاهرگ های واریسی را بهبود نمی بخشند، اما کمتر قابل دیدن می شوند. همچنین، آنها از تشکیل سیاهرگ های واریسی جدید پیشگیری می کنند.

انجام ورزش بیشتر

سیاهرگ های واریسی اغلب به واسطه یک سبک زندگی کم تحرک شکل می گیرند. پشت میز نشینی یا حتی ایستادن بیش از حد می تواند اثر منفی بر گردش خون انسان داشته باشد. بر همین اساس، اگر مستعد ابتلا به سیاهرگ واریسی هستید، انجام ورزش از اهمیت ویژه برخوردار می شود. بیشتر کارشناسان معتقدند که ورزش، به ویژه اگر به کاهش وزن منتج شود، یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از تشکیل سیاهرگ های واریسی جدید است و می تواند سیاهرگ های واریسی موجود را کمتر مشهود سازد. وزن اضافه بدن فشار بیشتری بر سیاهرگ ها وارد می کند که می تواند موجب تورم و مشهودتر شدن آنها شود.

مصرف فیبر بیشتر

برخی پژوهش ها نشان داده اند که ممکن است بین یبوست و سیاهرگ های واریسی ارتباطی وجود داشته باشد. در واقع، نتایج یک مطالعه نشان داد کشورهایی که رژیم غذایی آنها با کمبود فیبر مواجه است، به طور معمول موارد ابتلا به سیاهرگ های واریسی بیشتر است. پژوهشگران معتقدند کمبود فیبر به یبوست منجر می شود و فشار ناشی از یبوست فشار مضاعفی بر سیاهرگ ها وارد می کند که می تواند به تورم آنها منجر شود.

استفاده از شاه بلوط هندی

گیاه دارویی شاه بلوط هندی که به نام شاه بلوط اسبی نیز شناخته می شود، احتمالا رایج‌ترین مکمل مورد استفاده برای درمان سیاهرگ های واریسی است. برخی مطالعات نشان داده اند که این گیاه دارویی می تواند به بهبود نارسایی سیاهرگی مزمن، شرایطی که در آن دریچه های سیاهرگ های پا به درستی کار نمی کنند و به بروز مشکلات گردش خون در پا منجر می شود، کمک کند. افراد بسیاری که به سیاهرگ واریسی مبتلا هستند به نارسایی سیاهرگی مزمن نیز مبتلا هستند و بالعکس.

استفاده از گوتو کولا

گیاه دارویی گوتو کولا نیز می تواند به بهبود نارسایی سیاهرگی مزمن کمک کند. برخی مطالعات نشان داده اند که این گیاه دارویی حتی علائمی مانند تورم و نشت از سیاهرگ ها را کاهش می دهد، از این رو، امتحان کردن این گیاه دارویی نیز ایده خوبی است.

مصرف بیوفلاونوئیدها

بیوفلاونوئیدها در مواد غذایی مانند توت ها، سبزی های برگدار، سیر، و پیاز یافت می شوند که می توانند سلامت سیاهرگ ها را تقویت کنند. از این رو، برای مقابله با سیاهرگ های واریسی می توانید مصرف مقادیر فراوان از آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. فلاونوئیدهایی که در بیوفلاونوئید روتین وجود دارند، نشان داده اند که دیواره سیاهرگ ها را تقویت کرده و علائم سیاهرگ های واریسی را کاهش می دهند.

شما می توانید روتین را به شکل مکمل یا از مواد غذایی مانند سیب، میوه های مرکبات، انجیر، چای سیاه، چای سبز و گندم سیاه دریافت کنید.

خطرات سیاهرگ های واریسی و راه مقابله با آنها

 

کالری ۱۰۰ گرم مرغ

 کالری سینه مرغ

♥ هر ۱۰۰ گرم سینه مرغ حاوی ۱۹۵ کالری است.

ارزش غذایی سینه مرغ  مقدار ۱۰۰ گرم یک فنجان (پخته شده، خرد شده) کالری  ۱۹۵ ۲۶۳ چربی ۷٫۷۲ گرم ۱۰٫۴۲ گرم کربوهیدرات ۰ گرم ۰ گرم پروتئین ۲۹٫۵۵ گرم ۳۹٫۸۹ گرم

 

کالری ران مرغ

♥ هر ۱۰۰ گرم ران مرغ حاوی ۲۴۵ کالری است.

ارزش غذایی ران مرغ مقدار ۱۰۰ گرم یک فنجان (پخته شده، خرد شده) کالری  ۲۴۵ ۳۳۱ چربی ۱۵٫۳۶ گرم ۲۰٫۷۴ گرم کربوهیدرات ۰ گرم ۰ گرم گرم پروتئین ۲۴٫۸۵ گرم ۳۳٫۵۵ گرم کالری ساق ران مرغ

♥ هر ۱۰۰ گرم ساق ران مرغ حاوی ۲۱۴ کالری است.

ارزش غذایی ساق ران مرغ مقدار ۱۰۰ گرم یک فنجان (پخته شده، خرد شده) کالری  ۲۱۴ ۲۸۹ چربی ۱۱٫۰۶ گرم ۱۴٫۹۳ گرم کربوهیدرات ۰ گرم ۰ گرم پروتئین ۲۶٫۸ گرم ۳۶٫۱۸ گرم

 

کالری بال مرغ

♥ هر ۱۰۰ گرم بال مرغ حاوی ۲۸۸ کالری است.

ارزش غذایی بال مرغ مقدار ۱۰۰ گرم کالری  ۲۸۸ چربی ۱۹٫۳ گرم کربوهیدرات ۰ گرم پروتئین ۲۶٫۶۴ گرم

کالری ۱۰۰ گرم مرغ

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد